MTB trasa

Na přiloženém obrázku je trasa pro MTB (trasa roku 2013).  Délka trasy v této podobě dle GPS Garmin je 13,66 km, převýšení 151 m. Trasu pro rok 2014 předpokládáme shodnou, v závislosti na počasí a stavu trati před závodem jsou však možné drobné úpravy. Značení v terénu bude v den závodu provedeno směrovými šipkami upevněnými na stromech, případně nastříkaných na zemi. Trasa se jede narozdíl od silniční varianty pouze v jednom směru - viz popis. Doporučené je horské kolo, na trekovém kole je trasa také sjízdná, cyklista však bude poněkud více naklepán. Vysocká 12 trasa MTB Značení trasy v terénu budeme provádět až v pátek odpoledne před sobotním závodem, protože chceme co nejvíce snížit možnost vandalům značení poničit. Popis trasy. Ze hřiště se jede polní cestou k lesu, před lesem se uhne lehce doprava a mírným sjezdem se kopíruje les, pak se přes mostek uhne doleva do lesa a pěšinou cca 100 m dlouhou přijede na lesní cestu. Zde se odbočí prudce vlevo a příjde první stoupání. Za ním se cesta trochu klikatí, na křižovatce několika cest je třeba jet tou cestou která je cca na 2 hodinách (pilotní terminologie), opět se několikrát lehce zaklikatí a za mírným ohybem doleva se z této cesty uhne doprava na jehličnatou méně uježděnou stezku. Je to vlastně propojka k další cestě, na níž se dáme doleva. Zde se to začíná už lehce svažovat, po cca 300 m přijedeme na kolmou cestu, zde opět uhneme na levou ruku a následně po 100 m doprava. Zde se vracíme na trasu půlmaratonu. Projedeme houpákem a valíme pořád z kopce, cesta ve spodní části kopíruje okraj louky a lesa. Těsně před silnicí se vrátíme prudkou pravotočivou vracečkou do lesa a začíná se znovu stoupat, držíme se stále trasy půlmaratonu, takže jako orientace mohou posloužit i na stromech nastříkané lehce vybledlé bílé kačky. Vyšvyhneme se opět na kopec (tento úsek se bude s postupujícím časem a počtem projetí nejvíce zajídat), objedeme z pravé strany už poměrně zarůstající mítinu a na jejím konci se dáme doleva. Zase pojedem po hlavní lesní cestě, z ní odbočíme cca po 400 m doprava, zase cca 300 m po uježděné cestě, z ní pak odbočíme do leva na zase málo používanou jehličnatou cestu. Příjde další křižovatka s používanější cestou, zde zase doprava, pak cca 200 m a zase vlevo na další jehličnatou cestu, po ní stále rovně, po levé straně budeme mít oplocený objekt vodárenského zařízení a dojedeme až na kraj Horního Jelení, objedeme po asfaltce z pravé strany řadovky a za podnikem Huck (výroba sportovních sítí) se dostaneme k silnici Ostřetín Horní Jelení. Dáme se na ní doleva (směrem od města) a hned za posledním plotem diagonální pěšinou přes louku pokračujeme směrem k Jelenskému stánku fotbalových sportů. Podjedeme vodárenský trychtýř, vjedeme do lesa, přejedeme na příč lesní cestu a pojedeme po cestě, která se stáčí směrem do leva a dovede nás až k Rekreačnímu zařízení Radost (zde je jediné místo při trati, kde kromě základny ve Vysoké na hřišti je možné získat nějaké občerstvení). Směřujeme kolem velkého stanového hangáru ven z tábora, za ním se dáme na odbočce doprava, úsek cca 200 m a odbočíme na další cestu doleva, držíme se této cesty, která se postupně stáčí doleva až přijedem na louku zvanou Salaš, luční cestou vystoupáme až na konec louky (otevřený úsek cca 600 m dlouhý) a před telekomunikačním vysílačem uhneme doleva. Následuje nejhezčí úsek trasy, který bude opravdu bavit. Úzká lesní pěšina, která se postupně stáčí na levou ruku, na konci tohoto úseku se dáme vpravo a přijedeme opět k silnici. Dáme se po silnici doprava směrem k Hornímu Jelení, cca 100 m a přesně na proti odbočce k RZ Radost se dáme na druhou stranu, tj. vpravo. Následuje poměrně rovný úsek, který nás přivede k mítině, tu budeme mít po levé ruce, na jejím konci odbočíme prudce v pravo na nenápadnou lesní pěšinu, ta nás dovede k bývalému písáku. Ze svahu to zkrosíme dolů, projedeme přímo písákem a za ním se odbočením vpravo napojíme na cestu, po které se běhá půlmaraton. Znalci už vědí, že povalíme z kopce, ale spodní část je vždy více či méně namočená, nicméně (obvykle) sjízdná. Kousek před silnicí, ke které nás tato cesta dovede, odbočíme doleva, chvíli budeme kopírovat kraj lesa, pak se cesta vrátí zpět do lesa, ale stále skoro v přímém směru dojedeme až na silnici Vysoká Ostřetín. Dáme se po ní do leva ( při troše štěstí můžete potkat někoho ze závodníků silniční varianty závodu) a dojedeme až do Vysoké. Toto je jediný souvislejší asfaltový úsek, přes odbočku vlevo na "Draha" se dostáváme opět na hřiště. Když si to po sobě čtu, nevěřím, že by byl někdo schopen podle tohoto návodu trasu projet. Značení v terénu však bude takové, že zabloudit by mohl snad jen exot....   Vygenerované soubory ke stažení: TRASA .kmz - stačí otevřít v Google Earth TRASA .tcx - vygenerovaný XML soubor stačí dát uložit jako TRASA .gpx - vygenerovaný XML soubor stačí dát uložit jako