Pravidla po lopatě

Poměrně mnoho potenciálních účastníků si cykloštafetu spojuje s v předchozích letech pořádanou vytrvalostní Dvanáctkou a pak úplně nerozumí pravidlům cykloštafety. Zde je tedy vysvětlení po lopatě. Na závod budou připraveny 2 okruhy, jeden silniční, druhý lesní pro MTB. Závod se jede ve dvojici, přičemž první startuje ten z dvojice, který pojede po silnici. Start silničářů je hromadný. Po objetí okruhu cca 19 km dlouhého v určeném předávacím místě na hřišti ve Vysoké předá dotykem pomyslnou štafetu druhému z dvojice, který vyrazí na MTB okruh (délka cca 11 km). Po jeho objetí předá opět štafetu silničářovi, ten objede podruhé silniční okruh, následuje předávka bikerovi, ten objede podruhé MTB  okruh, následuje předávka silničářovi, ten objede potřetí a naposledy silniční okruh, předá štafetu bikerovi a jde se umít a občerstvit a biker se pořádně zmáčkne, ve svém třetím a posledním MTB okruhu všechny předjede a doveze do cíle štafetu jako první a bude se objímat se svým již vymydleným kolegou. Jak budou postupně dojíždět další bikeři do cíle, bude se určovat pořadí  štafet. Vyhodnocovat se budou kategorie muži (muž, muž), ženy (žena, žena) a MIX (žena, muž resp. muž, žena). Věkové rozlišení není žádné. S kategorií jednotlivců zatím nepočítáme, nicméně pokud by vznikla poptávka, můžeme tuto kategorii operativně doplnit. Vzhledem k tomu, že původní 12hodinovky se účastnilo poměrně dost cyklistů jen s rekreačním záměrem a snahou podpořit svojí byť symbolickou účastí naši akci, rozhodli jsme se pro ně vytvořit ani ne snad závod, ale tzv. „Sportovní měřenou silniční vyjížďku jednotlivců“. Pod tímto krkolomným názvem se defacto skrývá původní dvanáctihodinovka časově okleštěná na 3,5 hodiny. Pojede se jen po silničním okruhu, který je shodný s okruhem pro štafetu (tj. cca 19 km dlouhý) a je na každém účastníkovi kolikrát ho bude chtít v určeném časovém limitu objet. Start je společný se štafetou v 14.00 hod. Silniční trasa se jede za plného silničního provozu, proto je třeba dbát na Pravidel silničního provozu. Důvodů, proč jsme se po jednom ročníku dvacetičtyřhodinovky a 3 ročnících dvanáctihodinovky rozhodli pro změnu bylo více. Primárně jsme cítili, že by to chtěl změnu jak kvůli závodníkům, tak i kvůli organizaci. Chápeme, že pár skalních drtičů kilometrů (zejména naši věrní bikeři z České Třebové a silničáři Křižanováci) asi nebude touto změnou úplně nadšeni, ale bylo pro nás poměrně organizačně náročné zajistit fungování zázemí nejen v průběhu 12 hodinového závodu, ale i před začátkem a po ukončení. Dvanáctku jsme nenechali umřít, jen ji zatím pro letošek necháme odpočinout a podle toho jak se osvědčí tento nový model našeho cyklozávodu se v příštím roce budeme rozhodovat… Touto štafetou chceme do individuálního sportu jako je cyklistika dostat týmového ducha. Kdyby nic jiného to nemělo přinést, tak aspoň svůj tradiční závodní neúspěch může cyklista ve štafetě svézt na kolegu z dvojice. Konečně nový argument, který můžete doma použít, když budete vysvětlovat, proč jste zase byli celou sobotu pryč, jste úplně dobití, unavení a špinaví a stejně jste dojeli někde na chvostu. Tentokrát nebudete muset opakovat otřepané technické problémy, smůlu, špatný start aj. Prostě – já byl dobrej, ale kolegovi to nejelo…. 🙂

Comments are closed.