Historie závodu

Historie závodu je poměrně krátká. První myšlenka na běžecký závod se zrodila na sklonku roku 2011. Nápad byl prezentován na schůzi SDH Vysoká, kde se setkal s kladnou odezvou a souhlasem členů, uspořádat závod v délce půlmaratonu pod hlavičkou hasičů. Zároveň jsme se shodli na tom, že hlavní závod bude doplněn i o kratší vzdálenosti, tak aby se závodu mohla zúčastnit i mládež nebo ti, kteří si chtějí zazávodit a vyzkoušet svoji kondici, ale na půlmaratonskou vzdálenost se necítí.

Trať závodu byla zvolena tak, abychom mohli využít zázemí hřiště ve Vysoké. Sem byl umístěn start i cíl. Z místa startu vede trať po polní cestě do přilehlého lesa. Po lesních cestách vede většina trati. Zde závodník musí překonat dvě stoupání, převýšení jednoho okruhu tak činí pro někoho možná překvapivých (jsme přece jenom v placatém Polabí) 109 výškových metrů. Z lesa pak vede trasa po silnici zpět do Vysoké (silnice Vysoká - horní konec Ostřetína) a přes "Draha" se doběhne zpět na hřiště. Okruhovou variantu jsme zvolili z důvodu snadnější organizace.

Necílíme na to, abychom uspořádali masovou akci, ale především pohodový závod se sportovním duchem. Předpokládáme, že si přijdou zaběhat hlavně rekreační sportovci, kteří využijí možnost si otestovat svoji zdatnost na klasické půlmaratonské trati. A k nim, že se připojí další nadšenci, byť i na kratší vzdálenost. Klasické coubertinovské heslo o účasti se snažíme od prvního ročníku podpořit tím, že vyhlašujeme vedle nejrychlejšího závodníka či závodnice i účastníka, kterému se nejvíce líbila naše trať. Je to logicky ten, který na ní stráví nejvíce času.

Pro 11. ročník jsme se rozhodli změnit trať. Téměř zcela jsme eliminovali asfalt a většina okruhu (a to včetně zkráceného délky 3,5 km) je vedena v přilehlém lese, po lesních cestách, pěšinách a také okolo obnovených jezírek.

Zde je statistika počtu účastníků na startu v jednotlivých letech a kategoriích:

rok 1/2maraton A (1 okruh)  B (2 okruhy)     od roku 2019 okruh 3,5 km celkem
2012 32 8 4 44
2013 43 17 9 69
2014 81 30 10 121
2015 71 46 21 138
2016 84 53 11 148
2017 73 67 6 146
2018 75 67 13 155
2019 78 81 77 236
2020 55 50 33 138
2021 32 39 50 121
2022 52 75 76 203
2023 68 81 92 241

Comments are closed.